Våren 2023 samarbeidet jeg med en nylig etablert parkeringsplass på Fredvang, Lofoten. Selv om de allerede hadde drevet parkering i noen år, hadde de et ønske om å skape en mer markant tilstedeværelse på sosiale medier. I tillegg ønsket de en logo som skulle styrke merkevaren deres ytterligere.
Område og hensikt
Området, som før i tiden ble benyttet til gårdsdrift, er nå et ettertraktet parkeringsområde. I de siste årene har bygda Fredvang i Lofoten opplevd en stadig økende strøm av trafikk, og dermed en økende etterspørsel etter parkeringsalternativer. Denne parkeringsplassen har raskt blitt en favoritt blant besøkende på grunn av sin nærhet til populære fjellturer som Ryten, Kvalvika og Ytresandheia.
Logo
Jeg ønsket å utforme en logo som inkorporerer elementer som grønt gress, fjell og symbolikk knyttet til parkering. Resultatet ble en logo som bærer likhetstrekk med et P-skilt. Den har en graduert grønnfarge som symboliserer frodige sletter. Øvre kant av logoen antyder en fjellformasjon, og logoens helhet skal fremstille et tradisjonelt parkeringsskilt.
Navn og søkemotoroptimalisering
Parkeringen fikk navnet «Innersand Parking», med «Innersand» som refererer til området. Dette valget ble gjort for å differensiere oss fra de øvrige parkeringsalternativene i Fredvang. For å optimalisere synligheten i søkemotorer valgte vi å inkorporere frasen «Main parking for Ryten and Kvalvika», ettersom denne frasen er populær blant turister og besøkende som søker etter parkeringsmuligheter på Fredvang. Dette tiltaket bidrar til å øke oppdagbarheten av parkeringsplassen vår.
Trenger du og din bedrift hjelp med synlighet og kommunikasjon på nett? Jeg hjelper deg gjerne! Enten det er på sosiale medier, i søkemotorer eller med å nå riktig folk, så kan jeg være til hjelp. La oss slå av en uformell prat og se hvordan vi kan få din digitale tilstedeværelse til å skinne!